ehek..ehekk...wawawawa....lala

3:33 PM
salam....
aritok ... aku nak cerita kitlah. aku sedih gilak koh. aku ilang kawan. apahal? erm... sebab nya ex aku.. yes.. he is my ex boyfriend.. mun masok taun tok dah dekat nak 5 tahun dah mek org berkawan.. lamak lah juak. dolok kenal macam2 ya jak. then we start to be close. dari nya masih sekolah lagik.
he's like my spirit when i was down. we understand each others like nobody is. macam. penah sik ktk org jumpa some1 yang baruk ktk org kenal but then, u guys blend is so well. i bet u guys have right? mcm ya lah juak mek duak. mula2 berkawan lok. he's not the type of person whose into messaging or calling so much. seriously.. hp nya mmg nya akan letak sebarang jak and mmg susahlah nak ncarik nya unless nya ncarik kta. sometimes benda kecik macam ya pun leh wat aku kecik ati. ehehe.. entahlah.. kawan kot. and plus... he's the 1st person i like. erm... kira mcmtoklah...
salu kan kita tga org, bla jalan2.. eh suka ku tga nya nun... or admire admire ngn org ka... something like that.. well... fyi, selamak aku idup. aku sik pernah suka dengan org. even time bergerek. aku sik pernah suka dengan gerek aku ya mula2. and he is the 1st. dont ask me why. he's not handsome and so on. maybe we just blend in so well. bila kita selesa talking and hang out with that person. who cares about the appearance? siapa peduli dengan darjat?

i still remember, time bulan posa 2 years back, nya akan kol aku everytime nya abis teraweh, he will call me. every single nite. we will talked about.. nothing.. crap here and there. really.. how i miss those moment.

then, after few years, we guys go serious. he always datang kch. and sometimes stay here for months... just to be with me or i asked him too .. hehe. that is just sweet enough for me. and after 2 years of struggling. after all UPS and DOWN. kmk org dah jumpa jalan buntu. too many things happen.

dengki kah org dengan aku? aku sik tauk. bygkan, kalau ada kawan ko sendiri yg buat jaik dengan kau? yg boleh smpy menidakkan kehadiran nya dalam hidup aku. i have thick black bad things have happen to me in my life. something that can never be forget easily. but hey. he accept me. for who i am. and i am very thankful for that. i also have another person whom i called friends. but... they backstabbed me. the intention? i never knew. aku sik pernah tauk apa niat sidak smpy kinektok. apa salah aku dengan sidak smpy sidak jaikkan nama aku? burukkan aku .. in front of him. but.. he trust me. just maybe a little bit perasaan kurang pasti adakah benda ya bena or sik... tapi aku sik salahkannya. sebab.. mun aku dalam situasi nya pun. mungkin aku dah melenting. tp nya kool.

kepada insan yang bergelar kawan ya. aku sik pernah berdendam dengan kau. biarpun ko dah jaja nama aku. ko dah jaikkan aku ko dah burukkan aku. biarpun kau bukan penyebab utama keruntuhan hubungan tok. tp kau penyumbang setia. tp... still.. aku masih layan kau macam kawan. mcm famili aku pun. aku masih invite kau pergi event famili and friends kmk org. dengan harapan. kau berubah. tp ko sik pernah berubah. makin hari ko makin sakitkan ati aku. aku saba jak. sebab aku syg kau. aku sik mok ilang kawan. sik mok. biarpun seorang!! biarlah aku sakit ati, biarlah aku ngerepak jak2 sebab kau sik pandey berubah. aku sanggup hadapi semua ya. tp aku sik sanggup mun aku ilang kawan. aku sik pernah salahkan kau kerana jadi penyumbang setia dalam keruntuhan tok. tp aku mok ko sedar, cmne mun aku yg polah kau mcm ya?? jgn padah aku lah.. amik kata org lain. ko mesti sik suka. dan komesti dah masukkan org ya dalam black list kan ?

aku tauk ko baca tok. aku tauk kau sedar siapa kau. ingat.. aku sentiasa sayang kau biarpun kau dah tinggalkan kesan dalam dirik aku tok. bebalit dengan cita aku. ya salah satu penyebab. penyebab lain adalah kewujudan org ke 3 ke 4 ke 5 dan etc. bukan atas dasar suka. tapi atas dasar paksarela. benda ya biarlah aku simpan jak. cukuplah secara general jak. belom masok cita famili gik. kerana dia... aku? hilang pendirian. hilang kawalan diri, mentaliti. setahun.. aku asingkan diri daripada dunia luar. coz i lost my other half. aku kalah dalam perlawanan di mata dunia ya. aku boleh menang dalam hubungan kmk duak. tp bila di bawa ke mata dunia. aku kalah. aku sabar bila aku kenak anok. aku telan bila sumpah seranah dari famili nya melayang ke arah aku. aku berdiam diri bila semua nya jatuh depan mata aku. time ya? aku hanya mampu nangis jak. aku hanya mampu berdoa dan serahkan semua padah ALLAH s.w.t jak. macam org gila pun ada. aku sikda kawan dah time ya. sebab kawan semua salahkan aku. untuk apa? aku pun sik tauk. d cne tokrang time ya wahai kawan? di cne tokrang time aku perlukan tokrang gilak2?? famili? famili aku sik macam famili kebanyakan. sebab ya kdg2 aku jeles bila baca blog org. they have a quality times with their mom, dad, sibling. aku jeles gilak2. sebab ya aku banyak bergantung dengan kawan, rakan, dan sahabat. aku cuba kuatkan semangat. tp aku gagal. sebulan berlalu, dua tiga enam.. . setahun.. isolated. hidup aku time ya? bangun.. nangis... carik keja... nangis... sebab time ya aku belom keja.. bila dah aku dapat keja.. aku bersyukur gilak2... at least benda ya dapat distract aku sikit dripa pikir semua ya kan? tp sik lamak. bila pegi keja... dah time lunch hour. semua dah keluar.. aku seorang dirik lagik.. dan aku nangis lagik...

but, he never leave my side, as much as i never leave his.
tapi.. hanya sebagai seorang kawan.

now,
i cant even contact him thru phone, fb, ym, etc etc... why?

becoz gerek baru nya sik suka aku! hahahaha
gerek yang nya agong2 kan dolok.. yg pernah aku mok tanya apa hubungan nya duak dolok. tp my ex bf sik soh sebab nya claim yg this girl is a goody-goody little girl yg bukan daring mcm aku to approach people.
ok.. aku terimak semua ya..

hey.. guess what?? SHE msg me and marah aku macam2.. kata aku macam2...

and i was like.. oh.. inikah perempuan yang dikatakan goody-goody little girl itu ?? dia lebih daring dari aku..
and she said that....
"aku sik kesah mun nya nak berkawan dengan perempuan lain. as long as bukan dengan kau. sekda org boleh berkawan agik lepas bergerek. so back off!"

what makes me laugh so hard that time is... he TRUST him with other girls... but not me. because im his ex gf.

and to her point of view... boys and girls who has been in a relationship before and break off.. cannot be friend anymore....

and i was like ()!)(&#*(^!*&#^%*!&%#*&%!^(#&)!(*#)!)(#^*!%#&(!^&#)!&#!^#!*R%$!&^*$&!()(*$!($!&*(!)_

3 comments:

  1. oh jati...ada part dari cita kitak..kmk turut merasa..n kmk sik juak sangka apa yg kita penah cita lam ym lok sebenarnya lebih truk dari keadaan yg kamek bayangkan.sorry kos kmk pike benda ya cam simple..n remeh..cuma yg merasa jak tauk gne menanggung semua tok..n kmk bena harap kitak kuat..kuat untuk menghadapi masa depan...pesanan tok untuk kmk juak..

    ReplyDelete
  2. goody-goody sungguh perempuan itew! duh..
    and about your friend, ditch jak if not tell straight to their faces that they're useles.. eheh

    ReplyDelete
  3. aida:
    oh really?? what happen?

    cokobi:
    aiee.. aya.. makseh.. erm.biasalah. org nengok mesti cam. ala.. classic. usual stuff.. tapi kdg2 ada benda yang lebih berat. thanks dear.

    felicia:
    aok.. sungguh2 goody2..
    and about the friends... i still cant do that...

    untuk semua:
    sorry.. saya baru terbaca komen anda :D

    ReplyDelete

Powered by Blogger.