Monday, August 30, 2010

main dango lagik!

ehem... hehe.. cmne nak start tok ow? oklah.. macam biasa. ujong minggu, salu kuar dengan si dia. tp. memandangkan bulan posa adalah bulan bz untuk kmk duak, jadi niat untuk ngedate ya haruslah di tangguhkan terlebih dolok nak ho...
jadi nya dengan kerja nya dan aku dengan kerja aku.
Kerja aku hujung minggu ya tek ?
Berdango lah nak? Apa lagik~ ?

apa di dango ku kali tok ?

JOm kita terjah~~ Zass~~ Layan~

EHEM.. dango kali tok lebih berkisah ke arah puan amni kita. erm.. amni!~ nah.. tok pizza k ktk duak medun. so. .. sila-silalah menjamu selera mata itu ok *wink* =P

Actually tok dango ke - 2~

Step pertama, mari kita potong segala2 yang perlu di potong. Potong2 lah selagik ada apa yang patut di potong dan rasa afdal di potong. Jangan potong dirik udah. okey.



Lepas ya mari kita molah sidak yang dah dipotong2 ya tek terkenjit2 dalam kuali. Sak nya terkenjit2 sia. jangan ktk org terkenjit2 megang kuali ya. Sak lukus.



Pasya kitak orang cat lah permukaan yang rata.. selagik ada permukaan yang rata cat jak ekot kaler kesukaan tokrang. Mok pedas kaler merah. sik mok pedas kaler ijo.



Pasya, suruh benda2 semua ya tek udah gik terkenjit2. Bulan posa tok padah, Sik bagus terkenjit2 lamak gilak. soh nya dok diam2 rah lantey yang bercat ya tek.SAk sidak sikpat terkenjit2 gk. Mun sidak terkenjit2 juak, nang tergelincir lah sidak, sik cayak? Coba gak.


Lepas ya, ktk orang ngkah la bodigad nya sia. SIk lalek la apa saiz, jenis warna. Kita kan satu malaysia.


Mun sidak tek masih terkenjit2 nak.. Engkahlam oven! alula cair sidak ya tek. Kompom cair! Baruk nak nenga kata.


Dahya kerat2 kan lagik sidak ya. Bagik2 la dengan sapa2 yang patut..





Sekian Terima kasih.




Dango ke 3 jatuh kepada~~~ jeng jeng jeng
Sheperd Pie

Seperti biasa, kita skipkan adegan potong memotong, ganas gilak bah. Soh jak sidak terkenjit2 gik skali sia.



Kali tok kita molah bodigad nya rami sikit ah..
Berselut2 jak sidak dalam ya kelak



Nya tok nya.. mena nak kata aku tek berselut sidak dalam ya ?




Dahya. erm... toklah tek. pandey2lah ktk org molah caption dikpun


abis licin terus sigek acuan. ganas sidak umah ku tok bah.



Dango pertama jatuh kepada~~~ deng go deng~~
6 igek kotak kornflake dan ramuannya~~

Cornflake Milo~

ERMPH!!! Kepak dah aku nak merik caption sigek2. Nangga jak gambar sia okeh!





Mun ktk org tangga benda pelik2 dalam semua gambar2 di atas ya harap di abaikan.
Sekian, terima kasih.


p/s apa k makan ktk org petang tok ? :D

10 comments:

  1. kelak dango kt umah mek juh. kmk tggu jak. ktk msk. kmk mkn. okey? hehehe

    ReplyDelete
  2. yahh...byk juak d dango ktk..lapar jak ngga eh...nyaman da jak rupa!!!

    ptg tok lom tauk mok mkn apa..mok order d dango ktk ya smpe x b4 sungkei lak?hahahah...=p

    ReplyDelete
  3. bsi:
    aie.. apa ktk nangga jak? dango sekali la.. munsik. ktk dango . kmk gk nunggu turn nak makan. ehehehe

    flo:
    yahh. eheh rupa jak nyaman. ERK!

    erm.. ptg tok kah ? ooo boleh! tapi masalahnya ofis kmk sekda dapo. hehe... :P

    ReplyDelete
  4. Kmk maok pizza & Sheperd Pie. Nyaman eh...

    ReplyDelete
  5. adoh,,.minat nar bini ku nak molah pizza koh..tapi sikpandey molah dough ya..gine hoo..sik meri resipi tek..nyaman nar juak!

    ReplyDelete
  6. Yobihh ya bok bedango. Arum bulak dapat mukak kedei bakery la. Apapa pun, nyaman pizza ya. Sik sangka pandei juak kitak molah. Blalak jak asa mek makan reya. Lak boh lupak polah gik ah ehek..

    ReplyDelete
  7. aehh nyams.. ya bok rindok bedango :p~

    ReplyDelete
  8. bok kmk nangga org molah pizza.mintak resepi lok.

    ReplyDelete
  9. beb u mmg terer memasak bessla tngk cuma I tak brp pandai nak baca ayat u ajer...tu yg mcm tak puas hehe

    ReplyDelete
  10. mstikot:
    ehehe.. ng bolehlah juak nyaman. mnu sik, sik kawan mek nambah 2,3 kali jak. Makan2..

    norris:
    aiee... senang jak molah doh ya. erm.. mun sik. beli jak yg dah ready made pun ada juak. kelak mek merik recipe ah

    fnf:
    aieh.. kmk gik konfius tok bila ndak ka ktk makan pizza ya

    dukunlintah:
    yahh.. rindok nak? mok join sekali ka? hehe

    labulabi:
    hehe.. ktk nak molah ka? senang jak aie...

    posh76:
    hello posh. tak terer pun. Benda simple2 bolehlah. hehe. Tau tak faham, mmg tengok gambar jer kan? Nantilah buat siap dengan translation sekali :D

    ReplyDelete