Dear diary :)

11:13 PM

Dulu, aku ada sebuah buku. Buku yang aku tulis dan coretkan sebelum adanya kewujudan blog ni. Dalam buku tu aku lebih open nak cakap apa sebab takde orang yang baca pun kan ? Dan mungkin juga sebab DULU aku lebih mudah bermadah berbanding sekarang. Jangan tanya kenapa. Aku sendiri tak tahu. Mungkin dalam buku tu, sebab takde orang baca jadi takde orang nak judge aku kan?

Dulu aku tak boleh hidup tanpa buku ni. Kat mana-mana aku bawa sebab :
1) Mudah aku nak tuliskan apa-apa yang terlintas kat fikiran
2) Aku suka melukis dan menulis. Jadi selain menulis. Ada saja lakaran yang aku buat untuk menggambarkan perasaan aku time tu.

Tapi sekarang lebih mudah kan? Orang bawa Ipad, Ipod, handphone sekarang ni pun macam2 jer. Dan semuanya boleh online.
Tapi feel tu tak sama macam bila aku menulis dengan jari jemariku sendiri. Lain sangat. Feel tu lebih ikhlas. Lebih bermakna. Dengan tulisan tangan sendiri. Buku ni dah wujud sejak tahun 1999. Kalau sesiapa jumpa buku ni memang dia akan tahu semua yang berlaku dalam hidup aku dan perasaan aku time tu.

Ada sesetengah content aku lebih suka keep-it-to-yourself-rather-than-spill-it-around. So aku akan amik sedikit sebanyak content dalam buku tu dan abadikan dalam blog ni. Agak-agak korang penulisan aku dulu dan sekarang berbeza tak ?

Tunggu entry lain hari :)


Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

5 comments:

  1. bezaaaaaaaaaaaaaaaa... kenak nya sik... mula speaking london... pasya kaka sawak.. sejak duak menjak, pandey kaka melayerr... ney sik nya bezaaaaaaaaaaaa....=P

    ReplyDelete
  2. kekekekeke..........spill it all lerr...br mekorg dpt judge...yerdeh.......

    ktk dh update x url mek..aih..

    ReplyDelete
  3. Memang sgt berbeza bila kta nulis dlm diary dibandingkan dgn nulis dlm blog. Nulis dlm diary lebih byk isi dr nulis dlm blog ;-)

    ReplyDelete

  4. @amni
    Lom ktk ahh!! Hahah saja jak ktk tk. Ya beza bahasa bukan penulisan ok! Haha

    @flo
    Ne dpt spill it all out eh. Explicit content ya hahaha kmk sikpat update dlm hp so kmk add baru jak

    @mstikot
    Nang jak kak. Dalam tok kita ada tapis2 dlm diary ilek2 aje eheheh

    ReplyDelete

  5. @amni
    Lom ktk ahh!! Hahah saja jak ktk tk. Ya beza bahasa bukan penulisan ok! Haha

    @flo
    Ne dpt spill it all out eh. Explicit content ya hahaha kmk sikpat update dlm hp so kmk add baru jak

    @mstikot
    Nang jak kak. Dalam tok kita ada tapis2 dlm diary ilek2 aje eheheh

    ReplyDelete

Powered by Blogger.