blogger-ian

11:40 PM


Setelah sekian lamak aku sikda nulis dalam tok nak, aritok tek aku pandey ngenang dgn geng2 blogger lamak dalam blog tok dolok. Ada certain nya maseh lah juak dpt di contact dalam facebook bagi yang ada facebook. Dalam twitter bagi yang bertwitter nak. Tapi ada juak la sesetengah orang yang masih aku ingat sampey kinek yang sikda langsung aktif dalam twitter mahupun facebook. Sidak lebih ke dalam blog tok.



Memandangkan blog pun jarang aku bukak, jadi jaranglah aku nengar update2 sidak sidak lain tok tek...

Walaupun ada kesenangan facebook, twitter, instagram yang molah aku jadi malas nak blogging tok, tapi kepuasan nya sebenarnya sik sama dengan bila kita nulis dalam blog tok. Walaupun dalam facebook nya boleh direct interaction anytime anywhere, tapi tetap juak dalam blog yang lebih detail menceritakan semua perihal org ya tek nak ow.



Makin banyak tumbuh laman sosial tok molah aku malas nak berblog dolok. Nendak, semua yang lain senang jak nak, update2 pendek2, sik lelah nulis panjang2. Sesetengah blogger dolok, termasuk akulah, mun dapat dalam sehari kah, sik cukup 3,4 igek post, kadang2 hampir sejam sigek post. Ne tuju semangat ya dolok ow?



Sebab dah makin tua ka? Yerdeh, tapi bila ngenang dirik dah makin berusia tok nak. Makinla teringat dolok dengan geng2 blogger kebanyakannya gik bujang, semua la arum bulak tek. Arum bulak la, walaupun ada juakla yang dah berfamily nak.

Daripada single, jadi couple dah nikah sampey dah ada anak dah kinek. Entah2 nunggu anak yang ke duak ka empat ka sepuluh nak? Alhamdulillah. Rejeki sidak. Tapi yalah, lamak juak bah sebenarnya dah kenal ngan geng2 blogger tok.



Mun sik kerana blog tok nak, akulah manusia yang sik banyak kawan perempuan. Serius tok. Hehe... Tapi kerana dunia blogger tok juak, kinek, kerek kanan depan belakang, ada juak kawan perempuan ku yang dah ku kenal, sampey kinek maseh bercontact. Walaupun bukan ari2, tapi...erm... Eh.. Paham2 jaklah nak ow?

Dak laki ya boh padahlah, nang ngarey jak sidak ya dalam blog dari jaman bujang sampey nikah. Mudahanlan kita semua masih contact sampey ke anak cucuk nak ow? Ne tauk dapat main sama dah tua ari kelak besusey kita jaman menseya ^^ Dak anak cucuk kelak ne tauk duhal bergeng nak. Nak nama dunia kinek tok semua nya di hujong jarik bah.

sekian sampey sitok jak lok aku besusey kali tok. InsyaAllah, mun sikda papa. Akan ku update apa2. 
banyak dah benda terjadi tok cuma kadang2 kekangan masa ya. BIla difikir2 sebenarnya blog tok best untuk kita mengingat benda2 yang pernah terjadi dalam hidup kita tok. nK simpan dalam buku kadang2 lom tentu tangan dapat nulis or kelak buku ilang entah ke sine. Dalam blog tok anytime anywhere jak dapat mukak nak, asalkan ingat password jak. 

Bah, adios amigos. 
Sekian, 
ztie

No comments:

Powered by Blogger.