Wednesday, August 11, 2010

kerana kamu adalah..

aku pernah buat silap. silap besar. silap yang sampai bila2 aku takkan lupa. dan aku tak pernah maafkan aku sendiri atas kesilapan aku tu. tapi aku sedar, manusia buat silap. Mungkin time tu aku tak kenal lagi siapa kawan sebenar, siapa lawan. aku percaya semua orang. aku percaya takde orang yang jahat. semua baik jer.

itu salah satu silap aku. oleh kerana silap aku itu dan kerana sifat aku yang naif waktu tu, aku percayakan dia. mana aku tahu rupanya dia baik depan jer. belakang habis semua tanduk keluar. setahun, dua tahun. aku masih silap.

aku silap sampaikan aku tak hargai orang depan mata time tu. aku silap pilih kawan, aku silap pilih teman, aku silap pilih lawan. aku ingat aku ada kawan yang memahami. tp kawan aku cuma faham bila time tu dah tiba untuk dia jatuhkan aku. aku ingat aku ada teman untuk berbicara, menangis mahupun gembira, tp teman aku hanya ada bila aku ketawa, dan tetap ketawa bila aku menangis. aku ingan aku ada lawan yang aku benci sangat sampai bila2. tapi lawan itulah yang bantu aku berdiri sekarang ni.

aku juga ada seorang lagi yang sentiasa berdiri di belakang aku tanpa aku sedari. kamu kan? baru sekarang aku sedar kehadiran kamu. dan baru sekarang juga aku sedar, semua kawan, teman dan lawan yang aku ada dulu. aku tak perlukan teman dan kawan macam mereka.
mereka boleh cakap dan buat apa mereka nak. mereka masih boleh sebarkan fitnah pasal aku kalau mereka nak. aku tak nak fikir lagi dah. sekuat manapun aku cuba nak tutup lubang fitnah tu. orang masih dapat hidu lagi. sebab, benda yang tak patut di dengar itulah yang manusia suka amik tau sekarang. kan?

yang aku tahu sekarang, aku nak hidup aman, aku tak nak hidup aku di ganggu manusia2 yang tak pernah nak reti dok diam.

aku dah ada kamu. baru setahun jagung. tp.. harap selamanya.

kerana kamu, kawan, teman, sahabat dan juga gerekku lah!!

dah dah.. aku sikpandey nak kelaka ya panjang gilak. huhu tp menalah ow.. mun aku nak bercerita semua ya tek lam bahasa sarawak. mesti ranjakk jak bunyi. haha.. dah..
aku nak post.. sebelum aku delete..

5 comments:

  1. tie... ktak ok ka??? kedak sama ajak masalah kita duak tok!!!!

    ReplyDelete
  2. heee.... emosi ztie ya...=P

    kerana kamu, kawan, teman, sahabat dan juga gerekku lah!!<<<<< terbaik lah!

    ReplyDelete
  3. Ermmm biasa la posa petama tok. Mek paham masalah kitak. Kitak lapa nak? saba jak okeh? sik lamak sunkei bah..

    ReplyDelete
  4. hahaha dapat juak tokrang baca post tok ow ? biarpun bground belom d tuka. hehe

    ermiezentie:
    ok skit dah ritok koh... kenak ktk? masalah apa ya tek ?

    amni:
    emosi SIKITTTT JAK! GagO~! haha...

    oh well.... :P

    fnf:
    aok..mek lapa.. mek g bejual marek lu leput... aduh.. ya nang lapa la. hahaha

    norris:
    hehehe :P
    ok2.. sikda gk dah ritok.. ok dah hehe

    ReplyDelete