Kisah si lelaki dan wanita

6:14 PM
Wanita : kau boleh tipu aku tapi kau tak boleh Allah s.w.t dan kau juga tidak boleh menipu hati aku.

Lelaki : tapi .. Betul.. Aku hanya berkawan dengan dia. No more than that.

Wanita : kalau kawan. Kenapa kerap keluar dgn dia? Kenaapa layan dia? Kenapa tak keluar dgn kawan sejenis kau? Kenapa tak suruh kawan kau layan dia? Kenapa mesti engkau? Dan kenapa mesti dia?

Lelaki : keluar biasa2 aje. Borak2. Pergi makan. That's all!!

Wanita : ok. Aku pun boleh keluar borak2. Makan2. Duduk rumah berduaan. Makan bersuap. Call tengah2 malam. Terkejut sikit pelok lelaki. Boleh?

Lelaki : tidak! Jangan!

Perempuan : eh? Kenapa tidak? Kau boleh... Aku pun boleh!!

Lelaki : .......

Perempuan : .......

Lelaki : ikut suka kau lah

Perempuan : sudahlah. Liar! Ini xcurang. Faham? Kau tak suka..kau tak keluar dgn dia. If u like her, go on. Serve yourself. Aku tak rugi satu sen pun. Lelaki curang macam kau. Tak sesuai jadi kekasih.... Bye .. Bye

Lelaki : tunggu! Aku.. Erm.. Nanti... Erm... Kau

Wanita : bye .. Bye..

Lelaki : .........



(Betul-betul tiada sambungan)



Apa yang kita dapat bila mengkhianati seseorang?
Cuba fikir, kekasih hati yang jujur, ikhlas dan berpegang pada janji bersama-sama. Sanggup berkorban dan tak curang... Tiba-tiba ditinggalkan. Lainlah kalau kekasih tu tadi perangai dia memang tak senonoh or so on. Itu memang patut ler. Apa yang korang dapat kalau curang bilamana kekasih setia? Bahagiakah? Tak terfikirkah perbuatan khianat tu mungkin berbalik semula ?
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

8 comments:

  1. Curang mencurangi boleh masuk lam curam yang dalam.. aaa.. Kmk blur apa d komen kmk pun ya.. Kelak2 kmk komen gik.. haha..

    ReplyDelete
  2. nice entri..hrp entri ni dpt menyedarkan kpd org2 yg suka curang huhu

    ReplyDelete
  3. nang salu gya kan.. bila dah nak sorang setia, nok sorang berolah.. tapi dont worry, hidup tol ada hukum karma.. haha.. apa kita polah kat orang klak kita mpun merasa juak..

    ReplyDelete
  4. errr.errrrr.errrr.hemmmm pa nak padah owh.hehehe.ok chow lok.wakakaka.

    ReplyDelete
  5. haaaaa....padan muka...sak nya rs...harus kta plh gia..hehehehe..=p

    ReplyDelete
  6. anat pernah rasa dikihianati T___T sedih...

    ReplyDelete
  7. nyeruk dirik sefamily dtg nikah mek 11 Jun kelak di Semariang Kuching..

    http://www.facebook.com/home.php#!/event.php?eid=212267882139695

    ReplyDelete
  8. wah wah! hehe.. rasanya selalu nangga situasi gia.. apa pun, mun laki gia, tinggalkan jak.xperlu ditunggu.huhu

    ReplyDelete

Powered by Blogger.